dinsdag 9 juni 2015

Hoekbank voor in de tuin, met kussens

Schandalig zeg..... heb ik al maanden niets meer gepost?
Ik ben wel druk bezig geweest hoor, maar die dingen zie je op mijn andere blog. Het is een 100 dagen project waar ik druk mee in de weer ben. Vandaar dat er qua Swenny's weinig te melden valt.

Wel hebben mijn man en ik pas een hoekbank voor in de tuin gemaakt. En dan niet van steigerhout, want dat vinden we dan weer zo afgezaagd. Maar van Douglas hout. Douglashout gaat een stuk langer mee dan steigerhout.
Helaas is het mooie effect van het hout er een beetje vanaf gegaan toen we hem in de blanke beits hebben gezet. Douglas hout is namelijk een beetje rood-achtig. En nu lijkt het eigenlijk meer op wat goedkoper grenen, zeg maar (vind ik althans). Maar goed. Dat hebben we er dan wel weer van geleerd.

Hier een foto van hoe hij was toen hij net af was, zonder de blanke beits:





Dat is alweer een paar weken geleden. We hadden nog geen kussens of wat dan ook voor er op. We gebruikten onze tuinstoel kussens maar even als nood.
En toen kwam onze 2-weekse vakantie. Vorige week maandag begon hij en aankomende zondag is hij helaas alweer voorbij. Zo hebben we onder andere bij de Ikea grote kussens gekocht, voor de rugleuning. En leuke stof bij de Kwantum. Gisteren zijn we thuisgekomen van een 5 daagse trip naar Duitsland. Lekker uitgerust en bijgetankt, dus kon ik vandaag dan wel beginnen met naaien.

Nu zijn er 4 grote kussens af. Ik heb klittenband gebruikt als sluiting, zodat ik de hoezen ook nog in de was kan doen, mochten die een keer vies raken. We moeten nog stof zoeken voor de 2 andere kussens. En ook hebben we nog schuimrubber nodig voor op de zitting. Daar gaan we deze week nog achteraan. Het is alleen nog even bedenken welke kleur we als zitting gaan gebruiken en of we dan bruikbare stof kunnen vinden.

Oke, genoeg gekletst..... hier de kussens:








Ook heb ik nog 2 kleine binnenkussentjes genaaid, want ik mag voor iemand 2 kussens haken, in een basket-weave motief. Deze heb ik ooit (is het echt alweer 2 jaar terug!?) eens gemaakt, en kun je hier nog terug vinden. 

Voor nu hou ik het hier maar bij. Er staan nog diverse projecten op de stapel. Zo heb ik nog steeds mijn plantentafeltje van afgelopen januari staan om af-gewaxt te worden. En ook met het prikbord zou ik nog verder mogen gaan. Hij is al wel geverfd, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er verder mee wil doen.

En dan is er ook nog eens een keer een klein dekentje  op de haaknaald gezet, maar is nooit afgehaakt. En zo zijn er eigenlijk nog wel meer projecten die nodig eens afgemaakt moeten worden.
Ja ja, ik ben echt een kei in het beginnen aan allerlei projecten die ik dan vervolgens niet afmaak, omdat ik zoveel andere dingen (leuk) vind om te doen.
Zo ben ik gisteren nog begonnen met het schuren van een oude klok. Je-weet-wel, zo eentje met een bim-bam erin en van die zware hangers eraan. Die wil ik nog gaan pimpen voor in ons huis.
En.... en..... en.....

Maar eerst eens de 2 bestelde kussens afhaken. Dat is momenteel het belangrijkste :-)


Fijne dag allemaal nog!


Liefs,


Wendy 

Geen opmerkingen: