maandag 29 juni 2015

Gehaakt kussen en deken gepimpt

Vorige week ben ik weer verder gegaan met wol en de eeuwig getrouwe haaknaald. Ik besloot om een granny kussen hoes te maken die je van het kussen af kan halen door middel van knopen.
Hij is lekker vrolijk geworden, al zeg ik het zelf. 





Close-up van de knopen. Allemaal verschillend en daardoor lekker speels.


Te koop voor 17,50
Ook te krijgen in de kleur(en) die jij wilt. 



En omdat ik nog grijze wol over had, heb ik onze saaie fleece deken opgeleukt met een gehaakt randje. Eerst heb ik allemaal lossen om de festonsteek gehaakt en daarna een waaierpatroon erin gemaakt. Zo is de saaie deken gelijk ineens wat gezelliger om onder weg te kruipen.






Vanmorgen vroeg weer met de kwast en de roller in de weer geweest om de plantentafel van mijn schoonmoeder af te verven. Daar was ik begin vorige week mee begonnen, maar daarna voelde ik me een paar dagen niet fit. Beetje griep-achtige klachten. En ook nog een dag extra werken maakte het dat ik geen puf meer had om op die warme zolder te vertoeven en verder te verven.
Maar nu is hij zo goed als klaar qua verf. En moet er nog een waxlaag overheen om hem te beschermen. Dat zal morgen wel gebeuren, want ik wil de verf goed laten drogen, al voelt hij nu al goed droog aan. Beter het zekere voor het onzekere nemen :-)

En hebben jullie het al gehoord? Er komt misschien een hittegolf aan. Ik zal dan waarschijnlijk wat meer in de tuin te vinden zijn dan op mijn hobbyzolder.

Fijne dag en gezegende week toegewenst!


Wendy






Geen opmerkingen: