donderdag 22 januari 2015

Kussens gehaakt/genaaid

Hoe is het zo met jullie vergaan het afgelopen oud en nieuw? En doen jullie ook nog aan goede voornemens? Zelf ben ik daar niet zo van, van dat laatste. Als je je wat voorneemt vind ik niet dat je "moet" wachten tot er een nieuw jaar begint.

Hier is het me toch een partijtje goed koud zeg. Ik zit dan wel met een sjaal om achter de laptop, op mijn o-zo-fijne eigen zolderkamertje. Kachel aangezet, maar het moet nog even wat warmer worden, wil ik straks lekker aan de knutsel kunnen.

Zoals je al kunt raden.... dit blog bericht gaat over kussens. Enige tijd geleden heb ik een kussen gehaakt en genaaid. Jaja, beiden gecombineerd. Volgens mij had ik die hier nog niet laten zien. En zo wel, dan is er een kleine aanpassing gemaakt..... de knoop was door iemand gesloopt, dus heb ik er een andere opgezet. Eentje die nu meer past in ons interieur. Want dat ons interieur gaat veranderen, dat is sowieso een feit.
Toen we dit huis kochten afgelopen oktober, hebben we besloten om ook gelijk nieuwe en betere meubels te kopen. Zo wachten we al sinds 14 oktober op een nieuwe eettafel en eettafel stoelen. Helaas moeten we nog 2 maanden extra wachten dan de tijd dat ze hadden opgegeven. Jammer de bammer.
Wel is onze fauteuil geleverd (die hadden we weken later pas besteld.....). Enfin, ons interieur blijft grijs, zoals we in ons vorige huurhuisje hadden, maar nu komen er ook de kleuren teal/turqoise blauw in en geel.

Hier het grijze teal-achtige kussen wat deels gehaakt en deels genaaid is:





Wat een crime is dat zeg, om een gehaakte lap op een lap stof te naaien. Nouja, lastig..... wil je dat het er goed en recht op zit, dan is er wel het een en ander aan lostornen gebeurd. Maar uiteindelijk(!!!)  is het me dan toch gelukt.
En zoals al eerder gemeld.... de knoop was door visite eraf gesloopt (zij het waarschijnlijk per ongeluk). Maar nu had ik mijn knopenverzameling eens geordend en op kleur gesorteerd en deze gele knoop doet het er toch erg leuk op. Zeker nu ons interieur ook geel gaat bevatten.

En geel...... dat is ok het volgende kussen:

Ik denk dat ik er misschien nog wat knopen op ga zetten... vind het nu nog een klein beetje te kaal.
De steken zijn afgewisseld met SC en HDC (sorry..... weet eigenlijk vooral alleen de Engelse benaming voor haaksteken).








Nou, dat was het wel weer voor vandaag geloof ik.

Binnenkort weer wat meer dingetjes om te laten zien.


Een hele lieve groet en fijne dag gewenst.



Wendy

Geen opmerkingen: